Kiválósági ösztöndíjas hallgatók tanulmányútja Miskolcon és Kassán

A Pallas Athéné Kiválósági Programban résztvevő hallgatók és a PKE oktatói a tanév utolsó tanulmányútján Miskolc és Kassa kulturális és turisztikai értékeivel ismerkedtek.

A kétnapos tanulmányútra május 29-30.-én került sor.

A tanulmányúton résztvevő hallgatók beszámolói az alábbiakban olvashatók:

"Hétfő reggel indultunk Nagyváradról egy kicsi, azonban mókás csapattal. Az utunk gyors és beszélgetésekkel teli volt, majd megérkeztünk Lillafüredre. Csodálatos volt a látvány, ami fogadott bennünket. Megkezdtük a túránkat felfelé a Zsófia-kilátóhoz, amely az év kilátója volt 2022-ben. A túrát ki jobban, ki kevésbé bírta, utóbbiaknak sok fényképük van a fákról és a környezetről, hiszen több „fotószünetet” tartottak, de végül mindenki felért a csúcsra. Miután kigyönyörködtük magunkat a magasban elsétáltunk a lillafüredi vízeséshez, amely eszméletlen látványt nyújtott számunkra. Rövid ebédszünet után „tapasz”-talattal telve, Miskolcon elfoglaltuk a szállásunkat a Miskolci Egyetem kampuszán, az UNI Hotelben, ami meglepően modern és kényelmes volt. A napunk az egyetem és a város felfedezésével folytatódott, ahol Dr. habil Elekes Tibor geográfus egyetemi docens mesélt nekünk az egyetem múltjáról és megmutatta annak minden zugát. Meglátogathattuk a város minden történelmi látványosságát, melyeknek történetét is megismerhettük. Közel 15000 lépés után visszatértünk a szállásunkra és egy kis esti beszélgetés és vacsora után senkinek sem volt szüksége altatóra. Második napunkat korán indítottuk, hiszen Kassán várt ránk a Magyar Örökségdíjas helytörténész, Balassa Zoltán, aki nem idegenvezetést, hanem, elmondása szerint, egy két órás honvezetést tartott nekünk „felvidék szívében”. Külön élmény volt számomra a hangulat, amit történeteivel, verseivel és persze vicceivel teremtett az egész körbevezetés során. Kassa belvárosa elképesztően szép és hatalmas volt. Szabadprogramunk alatt is még volt egy pár meglátogatásra méltó hely, amit felkerestünk. Kirándulásunk végezetével elindultunk hazafelé, az úton pedig retro dalokat énekeltünk, tanárok és hallgatók együtt. Felejthetetlen és lelki-szellemi pihentető volt ez a kiruccanás számomra!"

Misik Dóra

"Első nap nagyon örültem, hogy olyan helyet láthattam nagyon közelről, amit eddig csak fényképen csodálhattam a Lilafüredi kastélyszállót, az, hogy a környező nevezetességeket is megtekinthettem csak fokozta az élményt. A hegymászás nem volt megerőltető, nekem üdítően hatott. Miskolc nagyon szép város és az idegen vezetőnk is nagyon lelkes kedves ember, sok olyan információ birtokában, mely számomra új volt.
Szállás elsőrangú kényelmes, víz elsőre meleg, szobatársam kedves.
Második nap nagy tudású honismereti vezetőnk volt, és emelett csodás meglepetéseket adott a város, Kassa. Nem csak kultúrából kaptunk eleget, de az oldtimer-ek is lenyűgözőek voltak.
Az időjárás mind a két nap nekünk kedvezett a csapat is jól kijött egymással."

Szökrön Eszter

"A PADME támogatásával és a Partiumi Keresztény Egyetem szervezésével, megrendezésre került egy két napos tanulmányi út május végén. A tanulmányi út első állomása Lillafüred volt, ahol meglátogattuk a Zsófia-kilátót, valamint tartottunk egy rövid természetjárást is a környéken. Innen az út Miskolcra vezetett, ahol egy színvonalas városnézés során megismertük Miskolc nevezetes helyeit, híres embereit. A tanulmányi út második napján a szlovákiai Kassán jártunk, ahol a Magyar Örökség-díjas Balassa Zoltán tartott számunkra egy nagyon rangos honismereti túrát, amely mindannyiunk számára egy felejthetetlen élmény maradt. A honismereti túra alatt szintén megismertük Kassa nevezetes pontjait, a város történelmét, valamint az olyan magyar vonatkozásokat, amelyek számunkra fontosak lehetnek. Ezután ellátogattunk Kassa egyik legjellegzetesebb épületébe, Európa egyik legszebb székesegyházába, a Szent Erzsébet-főszékesegyházba. A látogatás után egy hosszabb szabad program következett, majd visszaindultunk Nagyváradra.
Szeretnénk megköszönni a PADME alapítványnak, hogy lehetővé tette számunkra ennek az útnak a létrejöttét, valamint az egyetem részéről Dr. Szilágyi Ferenc dékánnak, és Dr. Izsák Hajnalkának a szervezést. Bízunk benne, hogy a jövőben is lehetőségünk lesz részt venni az ilyen, és ehhez hasonló rangos tanulmányi utakon."

Botos Ákos

20230530112948350387977 1315604086034443 6592679594749546745 n351266019 909254796844010 2373890215932031750 n351296404 645283017064846 902048777577689691 n345233127 797046815049469 1088957644230430772 n